Μητσοτάκης: Προχωράμε με ταχύτητα στην εφαρμογή του σχεδίου για ποιοτική δημόσια παιδεία

«Θα προχωρήσουμε με ταχύτητα στην εφαρμογή του σχεδίου μας για ποιοτική δημόσια παιδεία και διασύνδεση με την αγορά εργασίας» δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

«Είναι μεγάλη χαρά που ξεκινώ τον κύκλο των επισκέψεων από το υπουργείο Παιδείας, θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία και καλή δύναμη στη νέα ηγεσία του υπουργείου. Δεν έχω κρύψει ποτέ ότι η Παιδεία αποτελεί για μένα απόλυτη πολιτική προτεραιότητα, θα προχωρήσουμε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή του σχεδίου μας για ποιοτική δημόσια παιδεία και διασύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Στη συνέχεια εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στους εκπαιδευτικούς που επιτελούν με αυταπάρνηση και με αγάπη το καθήκον τους λέγοντας πως «είναι σύμμαχοι μας στην προσπάθεια που θα καταβάλλουμε για όσο το δυνατόν καλύτερη Παιδεία για να μπορέσουν τα παιδιά μας να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός δύσκολου κόσμου που αλλάζει συνεχώς».

«Εμφαση μας πάντα είναι το αποτέλεσμα και όχι η επικοινωνία, το αποτέλεσμα για το πώς θα κάνουμε καλύτερη τη ζωή για την Ελληνίδα και τον Ελληνα με έμφαση πάντα στα παιδιά μας», πρόσθεσε στη συνέχεια.

Ο πρωθυπουργός έφτασε στο υπουργείο στις 9 το πρωί ακριβώς όπως ήταν προγραμματισμένο, κάτι το οποίο επισήμανε και ο ίδιος, λέγοντας ότι «όταν λέμε εννέα εννοούμε εννέα».

Στο υπουργείο τον πρωθυπουργό υποδέχτηκε η υπουργός Νίκη Κεραμέως. Ο πρωθυπουργός χαιρέτισε δια χειραψίας τους υπαλλήλους του υπουργείου και αντάλλαξε μερικές κουβέντες μαζί τους.

Στη συνέχεια ο κ. Μητσοτάκης κατευθύνθηκε προς το γραφείο της υπουργού όπου πραγματοποιείται η σύσκεψη για τις προτεραιότητες που έχει θέσει η κυβέρνηση για την Παιδεία, με τη συμμετοχή της υπουργού κ. Κεραμέως, της υφυπουργού για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής Σοφίας Ζαχαράκη και του υφυπουργού για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης Βασίλη Διγαλάκη, καθώς επίσης και του Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη, ο οποίος συνοδεύει τον πρωθυπουργό στην επίσκεψή του.

Κατά την υποδοχή ήταν και ο υφυπουργός Αθλητικού Λευτέτης Αυγενάκης, ο οποίος όμως στη συνέχεια αποχώρησε.

Κεραμέως: Παράταση για τα μηχανογραφικά, δεν αλλάζει το εξεταστικό σύστημα

Όπως είπε η κα Κεραμέως, δεν θα αλλάξει το εξεταστικό σύστημα στους βασικούς του άξονες και τα παιδιά που θα πάνε τώρα τρίτη λυκείου θα εξεταστούν με το σύστημα που διαμόρφωσε η προηγούμενη κυβέρνηση. Προανήγγειλε ωστόσο πως η ηγεσία του υπουργείου θα προχωρήσει άμεσα σε διορθωτικές κινήσεις και κυρίως σε εξορθολογισμό της ύλης, η κάλυψη της οποίας δεν είναι εφικτή, όπως είπε.

Η υπουργός Παιδείας επανέλαβε πως στο πρώτο νομοσχέδιο της κυβέρνησης, που θα έρθει στις 23 Ιουλίου στη Βουλή, περιλαμβάνεται ρύθμιση για την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου και για το θέμα έχουν ήδη αρχίσει διαβουλεύσεις.

Η κα Κεραμέως ανακοίνωσε και παράταση στην υποβολή μηχανογραφικών δελτίων, για να εξεταστεί, όπως είπε, αν υπάρχουν αδυναμίες στα νέα τμήματα σε προσωπικό ή υποδομές. Σήμερα, σύμφωνα με την υπουργό, θα ανακληθεί και η απόφαση για το πρόγραμμα σπουδών στη νομική Πάτρας. Βασικό μέλημα, όπως είπε, είναι να γεφυρώσει η κυβέρνηση την εκπαίδευση με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας. «Η χώρα μας δεν χρειάζεται τέταρτη Νομική Σχολή» ξεκαθάρισε.

Αναφορικά με τη συνάντησή της με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, συζήτησαν, όπως είπε, και μακροπρόθεσμους στόχους και το επόμενο διάστημα θα διαμορφωθεί νέο θεσμικό πλαίσιο για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με στόχο να δοθεί μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία και στα σχολεία και στα πανεπιστήμια. «Θέλουμε να απεμπολήσουμε εξουσίες και αρμοδιότητες και να τις δώσουμε στον φυσικό τους χώρο» κατέληξε.

Όσον αφορά το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι βασικές στρατηγικές επιλογές, οι στόχοι και οι άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης διαμορφώνονται ως εξής:

Στρατηγικές Επιλογές

Εκπαίδευση που απελευθερώνει το δυναμικό των Ελλήνων

Στόχοι

Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Εμπιστοσύνη στο δημόσιο σχολείο

Ανάδειξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης από λύση ανάγκης για λίγους, σε συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.

Ανώτατη Εκπαίδευση: Για ένα αναβαθμισμένο Δημόσιο Πανεπιστήμιο

Άμεσες Κυβερνητικές Προτεραιότητες

Απελευθέρωση του σχολείου από τον ασφυκτικό έλεγχο του Υπουργείου – Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και τον διευθυντή.

Έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων και απόκτηση πιστοποιημένων γνώσεων πληροφορικής και ξένων γλωσσών.

Ουσιαστικός σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός από το Γυμνάσιο.

Ενίσχυση του θεσμού των προτύπων και των πειραματικών σχολείων

Ανασχεδιασμός της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ενίσχυση ειδικής αγωγής.

Ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων.

Κατάργηση του Ασύλου ανομίας και πραγματική προστασία της ελεύθερης διακίνησης ιδεών.

Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη επίσκεψη του πρωθυπουργού σε υπουργείο, με ιδιαίτερο συμβολισμό για την προτεραιότητα των ζητημάτων της Εκπαίδευσης για την κυβέρνηση.