NielsenIQ: Μειωμένος κατά 5,4% ο τζίρος της αγοράς τροφίμων το Πάσχα

Μείωση 5,4% παρουσίασε εφέτος ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών & του discount καναλιού) την εβδομάδα πριν το Πάσχα (24/04/22), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή ( 2/5/21).

Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ, όλες οι μεγάλες προϊόντικές κατηγορίες, παρουσίασαν αρνητικές τάσεις, ενώ πιο έντονες ήταν αυτές των bazaar προϊόντων (-13,5%), καθώς και των προϊόντων για την φροντίδα του νοικοκυριού (-10,7%).

Ωστόσο, παρά τους αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης, ο συνολικός τζίρος της αγοράς είναι ενισχυμένος κατά 12,8% σε σχέση με την pro-covid εποχή.

Οι τάσεις ανά περιοχή

Σε ό,τι αφορά στις γεωγραφικές περιοχές, τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις, στο -12,7% και -11,1% αντίστοιχα, καθώς έπειτα από δύο συνεχόμενες χρονιές με lockdowns και περιορισμούς στις μετακινήσεις, οι καταναλωτές φαίνεται να επέλεξαν να περάσουν το Πάσχα στην περιφέρεια. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει και η σημαντική ανάπτυξη που σημείωσαν οι πωλήσεις στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας(+9,3%), αλλά και της Πελοποννήσου (+11,4%).

Αναφορικά με τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα, για τα οποία η NielsenIQ πλέον διαθέτει στοιχεία σε επίπεδο κατηγοριών, παρατηρείται ότι η πτώση του συνολικού τζίρου αποτυπώθηκε και στην κατηγορία του κρέατος, που άλλωστε έχει την τιμητική της λόγω της Κυριακής του Πάσχα, με τις πωλήσεις να σημειώνουν μείωση 1,7%.

Τα αμνοερίφια, στο σύνολό τους, σημείωσαν πτώση 3,4%, και πιο συγκεκριμένα, το αρνί πτώση 2,6% και το κατσίκι πτώση 5,7%. Αντιθέτως, το πρόβατο αύξησε τις πωλήσεις του κατά 52,4%, με μικρή όμως συμμετοχή στις πωλήσεις της κατηγορίας του κρέατος συνολικά. Αυτό που προκύπτει από την μελέτη των τάσεων των επιμέρους κατηγοριών είναι ότι ο καταναλωτής εφέτος μάλλον προτίμησε να αντικαταστήσει τον οβελία με άλλα κρεατοσκευάσματα, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 4,7%, ενώ παράλληλα η αύξηση των πωλήσεων του μοσχαρίσιου κρέατος ήταν αποτέλεσμα της αύξησης της τιμής του και όχι του όγκου πωλήσεων, αφού κινήθηκε θετικά σε τζίρο (+8,3%) αλλά πτωτικό σε όγκο (-4,6%).

Στις κατηγορίες των φρέσκων-χύμα προϊόντων, παρατηρήθηκε μια αυξητική τάση για τα πουλερικά και το κοτόπουλο, τα οποία σημείωσαν υψηλότερες πωλήσεις κατά 5,5% και 5,7% αντίστοιχα, ενώ τα λαχανικά παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι για τα οποία καταγράφηκε μια οριακά αυξημένη τάση στο +0,6%, με τις ντομάτες (+11,6%), τα αγγούρια (+17,2%), αλλά και τα μαρούλια (+33,2%) να συγκρατούν, λόγω ανατιμήσεων, τον συνολικό τζίρο των λαχανικών.