«Έκρηξη» πληθωρισμού στην Ελλάδα – Σκαρφάλωσε στο 3,4% τον Οκτώβριο

Στο 3,4% «σκαρφάλωσε» ο πληθωρισμός Οκτωβρίου 2021, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

Ειδικότερα, πό τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Οκτωβρίου 2021 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2020 προέκυψε αύξηση 3,4% έναντι μείωσης 1,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 με το 2019 .

Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Οκτώβριο 2021, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο 2021, παρουσίασε αύξηση 1,5% έναντι αύξησης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους .

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2020 – Οκτωβρίου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2019 – Οκτωβρίου 2020, δεν παρουσίασε μεταβολή έναντι μείωσης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση
του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2019 – Οκτωβρίου 2020 με το δωδεκάμηνο Νοεμβρίου 2018 – Οκτωβρίου 2019.

Εκρηκτικό κοκτέιλ ανατιμήσεων που φτάνουν έως το 132% στο φυσικό αέριο καταγράφει η ΕΛΣΤΑΤ. Το μπαράζ αυξήσεων ακουμπά επίσης το πετρέλαιο θέρμανσης (45,9% υψηλότερα έναντι του Οκτωβρίου του 2020), τα καύσιμα (22,3% άνοδος έναντι του Οκτωβρίου του 2020), αλλά και το ελαιόλαδο (22%), το αρνί και κατσίκι (16,3%).

Στο ηλεκτρικό η αύξηση είναι 18,9%, ενώ στα αεροπορικά εισιτήρια φτάνει το 30%.

Οι αυξήσεις έναντι του Οκτωβρίου του 2020 προέκυψαν από:

  • 3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά, πατάτες, καφές-κακάο-τσάι, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: δημητριακά για πρωινό, χοιρινό, νωπά φρούτα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα.
  • 0,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 11,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
  • 0,8% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στις οικιακές συσκευές και επισκευές.
  • 9,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
  • 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 0,9% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

2,5% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
0,4% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα.
1,3% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.