Συνάντηση Κ. Μίχαλου με τον υπ. Υποδομών και Μεταφορών K. Αχ. Καραμανλή

Συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή είχε σήμερα ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, όπου του παρέδωσε υπόμνημα με τις θέσεις και τις προτάσεις του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών, προκειμένου να προχωρήσουν μια σειρά από μεγάλα έργα και παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα του πολίτη, θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, θα βοηθήσουν ολόκληρες περιοχές να αναβαθμιστούν, θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, θα δημιουργήσουν συνθήκες για ασφαλείς και φθηνές μεταφορές, τόσο για τους πολίτες όσο και για τα προϊόντα.

Αναλυτικά, στο υπόμνημα αναφέρονται τα εξής:

«Κρίσιμος παράγοντας για να επιταχύνουμε τους ρυθμούς ανάπτυξης της εθνικής μας οικονομίας τα επόμενα χρόνια είναι ένα ισορροπημένο Δημόσιο και Ιδιωτικό πρόγραμμα επενδύσεων στις Υποδομές και τις Μεταφορές.

Η Ελλάδα χρειάζεται σύγχρονες υποδομές, που να βελτιώνουν την καθημερινότητα του πολίτη, να δημιουργούν θέσεις εργασίας, να βοηθούν ολόκληρες περιοχές να αναβαθμιστούν, να συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, να δημιουργούν συνθήκες για ασφαλείς και φθηνές μεταφορές τόσο για τους πολίτες όσο και για τα προϊόντα.

Στα πλαίσια αυτά, ο επιχειρηματικός κόσμος αναμένει από την κυβέρνηση μια σειρά από πρωτοβουλίες προκειμένου να προχωρήσουν μια σειρά από μεγάλα έργα και παρεμβάσεις, όπως:

  • Πάτρα – Πύργος
  • Άκτιο – Αμβρακία
  • ΒΟΑΚ
  • Επέκταση της Αττικής Οδού.
  • Να ξεκινήσει το Αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης.
  • Να προχωρήσει πιο γρήγορα έργα που υλοποιούνται, όπως το Νότιο τμήμα του Ε65, Μετρό Αττικής, Μετρό Θεσσαλονίκης.
  • Να προχωρήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες του «Μετρό Γραμμή 4 – Άλσος Βεΐκου – Γουδί»
  • Να προχωρήσει ο διαγωνισμός της Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης της Σαλαμίνας με το Πέραμα.
  • Να προχωρήσουν μια σειρά έργων, όπως το Ελευσίνα – Υλίκη, τις επεκτάσεις της Ιόνιας οδού με το Αγρίνιο και την Κακαβιά, «Δράμα – Αμφίπολη – Εγνατία», κ.λπ.
  • Να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του εθνικού  σιδηροδρομικού δικτύουΑθήνα – Θεσσαλονίκη – Σύνορα και Αθήνα – Πάτρα.
  • Να διασφαλισθεί η συντήρηση του Εθνικού Σιδηροδρομικού Δικτύου.
  • Να ενεργοποιηθούν τα ΣΔΙΤ για Σχολεία, Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, Δικαστικά κτίρια.
  • Να σχεδιασθεί εκ νέου η αντιπλημμυρική προστασία της χώρας ενόψει των επιπτώσεων και από την κλιματική αλλαγή.
  • Να δοθεί έμφαση στην προετοιμασία μελετών, οι οποίες μπορούν να ελέγχονται από ιδιώτες.
  • Να δημιουργηθεί Παρατηρητήριο Απαλλοτριώσεων, όπου να συγκεντρώνονται κριτήρια, τιμές, συνθήκες, διαδικασία και παρακολούθηση των απαλλοτριώσεων σε όλη τη χώρα.
  • Να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο και συνεπές πρόγραμμα συντήρησης και αναβάθμισης των Υποδομών που δημιουργήθηκαν τις προηγούμενες δεκαετίες.
  • Να δοθεί έμφαση στην επένδυση στα logistics και τις συνδυασμένες μεταφορές. Ώστε να αναγάγουμε τον Πειραιά, τα λιμάνια του Βορρά και κυρίως της Θεσσαλονίκης, σε πύλες εισόδου.
  • Να προετοιμάσουμε τις πόλεις και τις αστικές συγκοινωνίες στην ηλεκτροκίνηση και στην εκπομπή μηδενικών ρύπων.
  • Να προχωρήσει η διπλή ανάπλαση στο Βοτανικό και στην Αλεξάνδρας.
  • Να δημιουργηθεί ολοκληρωμένο σχέδιο για τη δημιουργία της Αθηναϊκής Ριβιέρας, η υλοποίηση του οποίου μπορεί να προσελκύσει τεράστιο επενδυτικό και τουριστικό ενδιαφέρον.

Η Ελλάδα μπορεί αρκεί να προχωρήσει με σχέδιο, γοργούς ρυθμούς και διαφάνεια παντού».